Over dit project

Vervoerkundig onderzoek voor diverse opdrachtgevers

Onderzoek naar de feitelijk geleverde kwaliteit van het openbaar vervoer door middel van de inzet van mystery guests en/of reizigersonderzoek naar de mening of het reisgedrag van reizigers.

Advies op basis van data.

Advisering voor opdrachtgevers in het openbaar vervoer.

Hoe gaan wij te werk?

Diverse kleine en grote onderzoeks-/adviesprojecten in en rond het openbaar vervoer.

  • Projectleiding planning en logistiek voor de OV-Klantenbarometer.
  • Onderzoek naar service op stations en haltes.
  • Onderzoek naar beleving van verschillende merken/materieeltypen bus, tram, trein.
  • Reizigerstellingen en data-analyse op basis van OV-chipkaart.
  • Kwaliteitsmonitor OV voor GVB Amsterdam.
  • Onderzoek klantenservice HTM.
  • Modellering overgang van zonesysteem naar kilometer-tarieven PlusOV (regiotaxi)
  • Spoormonitor regio Utrecht.

Resultaat

Representatief inzicht in bijvoorbeeld meningen, gedrag of vervoersstromen.

Analyse en interpretatie van opgehaalde data.

  • Altijd actueel inzicht in onderzoeken via online dashboard.
  • Veel ervaring in het vertalen van vervoerkundige onderzoeksvragen naar opzet van het onderzoek.
  • Second opinions.
  • ovbuRo neemt desgewenst de volledige aansturing van het onderzoek uit handen.