Voor wie werken we?

Periode: sinds 2018 – heden

Opdrachtgever: OV-autoriteiten waaronder Provincie Utrecht en Vervoerregio Amsterdam

 

Wij zijn specialist in mystery guest-onderzoek in het openbaar vervoer. Door middel van steekproefonderzoek wordt representatief inzicht verkregen in de feitelijke uitvoeringskwaliteit. OV-autoriteiten hebben hiermee op elk gewenst moment inzicht in de prestaties. Vervoerders krijgen (geanonimiseerd) inzicht in de metingen.

 

ovbuRo organiseert het hele traject: van ontwerp van de methode tot rapportage en interpretatie van de resultaten. Daarbij werken we voor de dataverwerking en rapportages samen met Goudappel.

Hoe gaan wij te werk?

Professionele en getrainde mystery guests voeren de metingen onopvallend uit met behulp van een mobiele app. Onze werkwijze garandeert een objectief én representatief onderzoeksresultaat.

  • We doen elke maand 1.000+ mystery guest metingen voor verschillende opdrachtgevers.
  • Bus, tram, metro en trein.
  • Speciaal team voor rolstoel-metingen.
  • Aspecten over bijvoorbeeld materieel, reisinformatie, haltes en personeel.
  • Rapportage is privacy-proof (niet herleidbaar naar personen).
  • Vervoerders krijgen dagelijkse e-mail met update over defecten en schades.

Resultaat

Zowel opdrachtgever als -nemer hebben een representatief inzicht in de feitelijke uitvoeringskwaliteit. De vervoerder kan dagelijks de resultaten inzien en direct actie ondernemen. De rapportage geeft inzicht trends en verbeterpunten. Zo dragen onze mystery guests dagelijks bij aan kwaliteitsverbeteringen in het ov.

  • Altijd actueel inzicht via online dashboard.
  • Periodieke rapportage met inzicht in trends en benchmark.
  • Dagelijkse mail-update bij defecten aan materieel en systemen: snelle actie mogelijk.
  • Flexibiliteit: vragenlijst is snel aanpasbaar en actuele thema’s kunnen direct worden gemeten.