Wat doen we?
Wij zijn specialist in mystery guest-onderzoek in het openbaar vervoer en in taxi’s. Door middel van steekproefonderzoek wordt representatief inzicht verkregen in de feitelijke uitvoeringskwaliteit. Voor OV-autoriteiten en gemeenten is het een instrument om te monitoren. Vervoerders krijgen desgewenst (geanonimiseerd) inzicht in de metingen en kunnen daardoor gericht verbeteracties doen.
Ons eerste project startte in 2018. Inmiddels doen we mystery guest-onderzoek in meerdere regio’s. ovbuRo organiseert het hele traject: van ontwerp van de methode tot rapportage en interpretatie van de resultaten. Daarbij werken we voor de dataverwerking en rapportages altijd samen met Goudappel.
We staan open voor sollicitaties van nieuwe mystery guests. Hiervoor is het belangrijk dat je ervaring hebt als reiziger in het OV of de taxi, stressbestendig bent, nauwkeurig bent, zelfstandig en flexibel voor wat betreft je werktijden. Ook moet je je goed kunnen oriënteren in een onbekende omgeving en goed kunnen omgaan met applicaties op een smartphone of tablet. Je volgt een korte opleiding en doet een toets alvorens je aan de slag kunt voor ons. Specifiek zoeken we nieuwe mystery guests vanaf december 2024 in de regio Amsterdam. We ontvangen graag je motivatie. Neem contact op als je wilt solliciteren.
Hoe gaan wij te werk?
Professionele en getrainde mystery guests voeren de metingen onopvallend uit met behulp van een mobiele app. Onze werkwijze garandeert een objectief én representatief onderzoeksresultaat.
- We doen elke maand 1.000+ mystery guest metingen voor verschillende opdrachtgevers.
- Bus, tram, metro en trein.
- Straattaxi, ook tijdens de nacht.
- Speciaal team voor rolstoel-metingen.
- Aspecten over bijvoorbeeld materieel, reisinformatie, haltes en personeel.
- Straattaxi onderzoek onder meer over bejegening en ritprijzen.
- Rapportage is privacy-proof (niet herleidbaar naar personen).
- Vervoerders krijgen indien dit gewenst is dagelijkse e-mail met update over defecten en schades.
Resultaat
Zowel opdrachtgever als -nemer hebben een representatief inzicht in de feitelijke uitvoeringskwaliteit. De vervoerder kan dagelijks de resultaten inzien en direct actie ondernemen. De rapportage geeft inzicht trends en verbeterpunten. Zo dragen onze mystery guests dagelijks bij aan kwaliteitsverbeteringen in het ov.
- Altijd actueel inzicht via online dashboard.
- Periodieke rapportage met inzicht in trends en benchmark.
- Dagelijkse mail-update bij defecten aan materieel en systemen: snelle actie mogelijk.
- Flexibiliteit: vragenlijst is snel aanpasbaar en actuele thema’s kunnen direct worden gemeten.